Förfrågan: ITC söker en IT-inköpare - upphandling (12598)

12598 
ITC söker en IT-inköpare - upphandling
Stockholm Region
Sara Hornö 
sara.horno@itcnetwork.se

Vi söker nu en IT-inköpare - upphandling Nivå 3, för vår kund i Stockholm. Läs mer nedan om kundens behov samt önskat kompetenskrav på konsulten.

Uppdragets omfattning:
Omfattningen av uppdraget är 100%,
Under perioden: 03 mar 2025 - 30 jun 2025
Stationeringsort: Stockholm, 40% distans

Uppdragsbeskrivning:
Som Strategisk Inköpare IT på kunden kommer du att vara en central del i att forma och implementera våra IT-inköpsstrategier. Du kommer att arbeta nära olika avdelningar och leverantörer för att säkerställa att våra IT-lösningar möter både nuvarande och framtida behov. Din roll innebär att balansera kostnadseffektivitet med hög kvalitet och innovation. Genom din expertis bidrar du till att stärka vår konkurrenskraft och operativa effektivitet.

Driva IT-upphandlingar och andra initiativ utifrån affärsplaner och TCO-perspektiv.
Stötta aktiviteter inom inköpsområdet utifrån behov, såsom leverantörsutvärdering, förhandling eller omförhandling.
Proaktivt interagera med intressenter och aktivt bidra till affärsbeslut.
Analysera kostnader och affärsbehov utifrån marknadstrender, innovationskraft, digitalisering och förändrade behov över tiden.
Aktivt samarbeta med Category Managers, Vendor Managers och Inköpsanalytiker inom hela inköpsgruppen.

Krav / kvalifikationskriterier
Akademisk examen såsom civilingenjör eller högskoleexamen inom IT, ekonomi eller juridik.
God erfarenhet av IT-inköp specifikt inom infrastruktur, tjänster och programvara.
Erfarenhet av att ha drivit IT-upphandlingar i större organisationer samt mycket goda kunskaper inom upphandlingsprocessen och av agilt arbetssätt.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Som person har du mycket god kommunikationsförmåga och en stark förmåga att arbeta strukturerat och analytiskt. Med ett starkt driv kan du bygga långsiktiga partnerrelationer med ömsesidiga fördelar utan att förlora affärsmässigheten över tid. Öppen för förändring och ständig vidareutveckling, både i din roll och inom verksamheten, trivs du i en dynamisk arbetsmiljö. Din flexibilitet och vilja att anpassa dig till nya förutsättningar gör dig till en värdefull tillgång i vårt team.

Nivå 3
Kunskap: Hög kompetens inom sitt område
Erfarenhet: 4-8 år som konsult inom området, är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Har befunnit sig på nivå 2 under minst 2 år.
Ledning: Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
Självständighet: Kan arbeta självständigt

Övrigt:
- Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode
- Kandidater kommer att presenteras löpande till kunden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
- Grundlig bakgrundskontroll kan komma att begäras av kunden och denna kostnad belastar konsultbolaget eller enmanskonsulten.

Handlingar som skall ingå vid svar på förfrågan och som kommer vara en del i urvalsprocessen:
• CV (i Word) för konsulten med synbar koppling till kraven för detta uppdrag
• Svar i kravmallen (finns att ladda ner på förfråganssidan)
• Motivera hur väl konsulten matchar förfrågan och ställda krav
Inköpare 
3 - Medior
Inga kompetenser specificerade
2025-03-03
2025-06-30
688 h
100%
×
Vänligen klicka på 'Ansök' om du är intresserad av detta uppdrag
Copyright © 2025, powered by