Förfrågan: ITC söker en Projektledare Nivå 3 (12594)

12594 
ITC söker en Projektledare Nivå 3
Stockholm Region
Sara Hornö 
sara.horno@itcnetwork.se

Vi söker nu en Projektledare Nivå 3, för vår kund i Stockholm. Läs mer nedan om kundens behov samt önskat kompetenskrav på konsulten.

Uppdragets omfattning:
Omfattningen av uppdraget är 100%,
Under perioden: 03 feb 2025 - 30 jun 2025
Stationeringsort: Stockholm, 35% distans

Generell rollbeskrivning:
Projektledare med ansvarar att driva en verksamhetsöverlåtelse med hjälp av 5 st arbetsströmmar inom IT/arbetsplats, Ekonomi, Verksamhet, HR/Juridik samt kommunikation. Huvudansvaret är att säkerställa att verksamhetsövergången utförs enligt de regler och anpassningar som krävs. Projektledaren förväntas ansvara och driva planeringen av arbetet samt säkerställa genomförandet inom ramen för projektets mål i fråga om leveranstid, kvalité och kostnader.
Projektledaren rapporterar till utsedd styrgrupp samt har en nära dialog med arbetsströmmar för att säkerställa framdrift och tydlighet i beslutspunkterna under genomförandet.

Ansvarar även för:
att verksamhetsövergången förhåller sig till beroenden av andra arbetsströmmar i huvudprojektet
att verksamhetsövergången förhåller sig till beroenden inom affärsenheterna i fråga
att rätt kompetenser och resurser är tillgängliga under de olika faserna av verksamhetsövergången
att bidra till processförvaltningen med förbättrings- och förändringsförslag främst avseende projektstyrningsprocessen

Krav / kvalifikationskriterier
- att leda projekt/arbetsströmmar som innefattar verksamhetsövergångar
- kommunicera med olika typer av expertroller (både tekniska och affärsrelaterade roller)
- arbeta i en stor organisation med många olika affärsenheter och intressenter
- Meriterande med bank erfarenheter sen tidigare

Generell rollbeskrivning
En Projektledare inom kunden ansvarar för att leda och driva allt ifrån mindre/större uppdrag och verksamhetsprojekt till avancerade tekniska systemutvecklingsprojekt. Projektledaren ansvarar för projektets/uppdragets alla faser fram till leverans vilket innefattar att leda arbetet vid framtagande av lösningsförslag, genomförande, förbereda för produktion och livscykelhantering samt projektavslut och att projektets/uppdragets mål i fråga om leveranstid, kvalitet och kostnader uppnås. Projektledaren rapporterar till utsedd styrgrupp för projektet och säkerställer att styrgruppen har rätt underlag för att fatta nödvändiga beslut som påverkar projektet inom givna ramar.

Nivå 3
Kunskap: Hög kompetens inom sitt område
Erfarenhet: 4-8 år som konsult inom området, är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Har befunnit sig på nivå 2 under minst 2 år.
Ledning: Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
Självständighet: Kan arbeta självständigt

Övrigt:
- Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode
- Kandidater kommer att presenteras löpande till kunden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
- Grundlig bakgrundskontroll kan komma att begäras av kunden och denna kostnad belastar konsultbolaget eller enmanskonsulten.

Handlingar som skall ingå vid svar på förfrågan och som kommer vara en del i urvalsprocessen:
• CV (i Word) för konsulten med synbar koppling till kraven för detta uppdrag
• Svar i kravmallen (finns att ladda ner på förfråganssidan)
• Motivera hur väl konsulten matchar förfrågan och ställda krav
Projektledare 
3 - Medior
Inga kompetenser specificerade
2025-02-03
2025-06-30
848 h
100%
×
Vänligen klicka på 'Ansök' om du är intresserad av detta uppdrag
Copyright © 2025, powered by