Förfrågan: ITC söker en Verksamhetsutvecklare (12125)

12125 
ITC söker en Verksamhetsutvecklare
Stockholm Region
Ulrika Landström 
ulrika.landstrom@itcnetwork.se
076-191 28 38

Vi söker för kunds räkning en Verksamhetsutvecklare Intern kontroll. Läs mer nedan om kundens behov samt önskat kompetenskrav på konsulten.


Uppdragsbeskrivning
Avdelning Intern kontroll har ägarskapet för koncernens gemensamma processarkitektur och processtyrning, vilket innebär att vi ska säkerställa att vi arbetar på samma sätt med processer och använder samma terminologi, metoder och verktyg oavsett var inom organisationen man befinner sig. Vi ansvarar även för att processförvaltningen inom enheten Ekonomi och finans följer denna styrning. Förutom detta har vi även det koncernövergripande ansvaret för internkontrollsystemet och ansvaret för intern kontroll inom enheten Ekonomi och finans, inklusive den finansiella rapporteringen.


Under hösten 2024 ska samtliga delprocesser inom enheten Ekonomi och finans inventeras utifrån en övergripande processkarta. Aktiviteten ingår i det koncerngemensamma program för att implementera DORA-regelverket och kommer att drivas av avdelning Intern kontroll som en del i att etablera Ekonomi och finans processförvaltning. Vi söker därför efter en verksamhetsutvecklare som självständigt kan planera, koordinera och genomföra detta arbete. Utöver detta ansvar ingår även att stötta i diverse aktiviteter inom etableringen av vår gemensamma processarkitektur och processtyrning.

Som verksamhetsutvecklare kommer du i nära samarbete med chefer och medarbetare att:
• Planera och koordinera inventeringen av delprocesser inom Ekonomi och finans
• Facilitera processmodelleringsworkshops
• Definiera och dokumentera verksamhetsprocesser
• Följa upp och rapportera status för arbetet
• Stötta i aktiviteter inom etableringen av gemensamma processarkitektur och processtyrning


Önskade konsultegenskaper/kompetens
• Kunskap inom kartläggning av processer och ledning av workshops
• Van att modellera processer enligt olika standards
• Kan driva frågor självständigt och samarbetar väl med andra
• God förmåga att föra fram budskap på ett enkelt och tillgängligt sätt till olika målgrupper, både skriftligt och muntligt
• Kännedom/kunskap om DORA-regelverket


Kompetensnivå: Nivå 3
Kunskap – hög kompetens inom aktuellt område/roll
Erfarenhet – arbetat 4-8 år inom aktuellt område/roll, är förebild för andra konsulter på lägre nivå.
Ledning – tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp
Självständighet – kan arbeta självständigt


Period: 240610 – 241231
Omfattning: Upp till 100 %
Plats: Kundens kontor i Stockholm.

Handlingar som skall ingå vid svar på förfrågan och som kommer vara en del i urvalsprocessen:
• CV (i Word) för konsulten med synbar koppling till kraven för detta uppdrag
• Svar i kravmallen (finns att ladda ner på förfråganssidan)
• Motivera hur väl konsulten matchar förfrågan och ställda krav


Övrigt:

- Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode
- Kandidater kommer att presenteras löpande till kunden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
- Grundlig bakgrundskontroll kan komma att begäras av kunden och denna kostnad belastar konsultbolaget eller enmanskonsulten.


Verksamhetsutvecklare 
3 - Medior
Inga kompetenser specificerade
2024-06-10
2024-12-31
1 080 h
100%

Vänligen låt oss veta om ni är intresserade

Copyright © 2024, powered by