Benämning på uppdrag:
Uppdatering och utveckling av befintligt ledningssystem enligt SOSFS 2011:9.
Roll:
Verksamhetsutvecklare
Bakgrund:
Avdelning Äldreomsorg behöver uppdatera befintligt ledningssystem för kvalitet som regleras i SOSFS 2011:9 Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete.
Nuläge:
Förvaltningen behöver uppdatera befintligt ledningssystem för att kvalitetssäkra verksamheten.
Uppdragsbeskrivning:
Konsulten uppdrag innebär att göra en:
• Revidering, uppdatering samt utveckling av befintligt ledningssystem i samarbete med ansvariga chefer samt kvalitetsenheten.
Leveransmål:
Revidering samt framtagande av styrdokument i befintligt ledningssystem enligt SOSFS 2011: 9
Kompetenskrav på konsult
BÖR- och SKA-krav: Konsultens erfarenhet:
• Konsulten SKA ha kunskap kring verksamhetsområde äldreomsorg (ÄO), minst 3 års erfarenhet.
• Konsulten SKA ha kunskap och erfarenhet med att arbete med systematiskt kvalitetsarbete, minst 3 års erfarenhet.
• Konsulten SKA ha god kännedom om Socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd (SOSFS 2011:9).
• Konsulten BÖR ha relevant högskoleutbildning, minst 3 års erfarenhet (Meriterande)
Referensuppdrag:
Konsulten SKA lämna en (1) referens från liknande uppdrag som detta som är utfört de senaste åren där det framgår följande.
• Uppdragsgivare samt kontaktuppgifter till referent
• Beskrivning av uppdrag (tidsperiod, arbetsuppgifter, leverans)
Konsultens personliga egenskaper:
God samarbetsförmåga, strukturerad, mycket god svenska i tal och skrift.
Handlingar som skall ingå vid svar på förfrågan
• CV för konsulten
• Svar på SKA- och BÖR-krav (använd bifogad kravmall)
• Referensuppdrag (1st)
• Timpris
Period:
Uppdraget startar 2024-05-20 och pågår till 2024-12-15, med option på förlängning.
Omfattning:
Uppskattad omfattning på uppdraget är 50% under 6 månader, eller 75% under 4 månader.
Uppdraget ska utföras enligt vad som anges i uppdragsbeskrivningen.
Uppdraget genomförs på plats hos Sigtuna kommun i Märsta samt på distans efter överenskommelse med beställaren.
• Svara med en välskriven CV som matchar kravbild och svara på de olika BÖR- och SKA-kraven, lägg in din kandidat i ITC Portal ASAP
• ITC presenterar kandidater löpande och återkopplar till dig om vi offererar din konsult för uppdraget.
ITC Network är sedan juni 2020 ramavtalsleverantör till Sigtuna kommun.