Förfrågan: ITC söker en Interimschef Service Delivery, Infrastructure & Operation JR-1093 (12119)

12119 
ITC söker en Interimschef Service Delivery, Infrastructure & Operation JR-1093
Stockholm Region
Sara Hornö 
sara.horno@itcnetwork.se

Vi söker för kunds räkning en Interimschef Service Delivery, Infrastructure & Operation.

Uppdragsbeskrivning

Vår kund befinner sig i en mycket spännande digitaliseringsresa med tydlig vision och starkt stöd från ledningen gällande bland annat agila arbetssätt, molntjänster och innovation. Inom Infrastructure & Operation befinner vi oss mitt i denna spännande resa.

Vi letar nu efter en interimschef för gruppen Service Delivery (SD) inom Infrastructure & Operation. Som ansvarig för Service Delivey agerar du och din funktion som gränssnittet mot vår kunds affärsenheter med det övergripande ansvaret att säkra att hela Infrastructure & Operations leverans möter efterfrågan över tid och som bygger på de produkter och tjänster som tillhandahålls av produktorganisationen inom I&O.

Idag består teamet av 15 st medarbetare som har rollerna Service Delivery managers, Lösningsarkitekter och Demand managers och de arbetar i självledande leveransteam gentemot de olika verksamhetsgrenarna.

Kunden befinner sig mitt i en utveckling av sin leveransmodell som bl a bygger på agila principer och molnleverans vilket kommer att påverka både roller, ansvar och arbetssätt framöver inom hela I&O och SD teamet. Som interimschef för SD har du i uppdrag att med övriga ledningsgruppen att vara med och etablera en ny leveransmodell där lite är utstakat. Som person ska du därför ha din styrka i att bryta ny mark med möjligheten att skapa från grunden tillsammans med teamet och övriga stakeholders.


Om Infrastructure & Operation

IT har en mycket central roll för hela vår kunds verksamhet och ansvarar för utveckling och drift av länsförsäkringsgruppens IT-miljö. I&O ansvarar för utveckling och förvaltning av IT infrastruktur- drift- och kommunikationstjänster utifrån affärsverksamhetens krav och behov. Arbetet sker i tätt samarbete med de fyra affärsenheterna Bank, SAK, LIV och Agria.

Avdelningen Infrastructure & Operations består av ca 80 anställda och har flera outsourcade partnerskap där det största partnerskapet med en indisk leverantör omfattar ca 150 personer i direkt samarbete med I&O.

Krav / kvalifikationskriterier

Som person hittar du energi i att arbeta med att utveckla individer, organisation och verksamheten. Du drivs av att arbeta med förändringsledning och att skapa positiv atmosfär och framåtanda runt omkring dig. Ditt prestigelösa sätt och din samarbetsförmåga gör att du uppnår samsyn med dina kollegor och stakeholders. Du är bra på att förankra och driva igenom förändring i en komplex bolagsstruktur och är uthållig i din strävan att åstadkomma resultat tillsammans med andra. Att skapa struktur för dig själv, och tydlighet för andra, faller dig naturligt och i ditt ledarskap verkar du för att skapa ett harmoniskt och effektivt team.


Kompetensmässigt har du tidigare erfarenhet av:

• Arbete i linjechefsroller och ledning av team inom IT-infrastruktur eller med fördel inom applikationsområdet

• Du har erfarenhet av agila arbetssätt enligt Safe och leveransmodeller byggt på DevOps som skapar sömnlösa samarbetsformer tvärs applikation- och infrateam

• Erfarenhet av outsourcad leverans och leveransmodeller

• Teknisk grundad och god förståelse för infrastruktur och applikation

• Erfarenhet av moderna leveransmodeller byggt på molnleverans

• Erfarenhet från etablering av förändrade arbetssätt och förändringsledning i stora organisationer med stor involvering av teamet


Erfarenhet från arbete inom försäkrings- och/eller bankverksamhet, och därmed organisationer med högt ställda säkerhets- och regulatoriska krav är meriterande.


Rollbeskrivning

En Interimchef hos vår kund ansvarar för att leda och driva allt ifrån mindre till större grupperingar mot uppsatta mål samt att representera och stötta gruppen och dess individer i en sund och hållbar arbetssituation. Rollen som Interimchef ställer stora krav på ledaregenskaper, strategiskt tänkande samt att snabbt sätta sig in i nya situationer och fatta beslut. Personen förväntas därför ha erfarenhet som innefattar personalansvar samt vana att arbeta med budget och målsättning. Som person är du prestigelös och rättvis samt förstår och kan anpassa dig efter situationen för att uppnå önskade resultat och engagera medarbetarna.

Ansvarar även för
• att besluta i frågor rörande omfattning, resursbehov, kompetensbehov, budget och deadlines inom givna ramar
• att bidra till processförvaltningen med förbättrings- och förändringsförslag främst avseende verksamhetsutveckling

Erfarenhet
- Kunskap – hög generalistkompetens, eller mycket hög kompetens inom området
- Erfarenhet – har deltagit i stora uppdrag inom aktuellt område och genomfört uppdrag med mycket hög kvalitet. Nivån uppnås normalt tidigast efter 9-12 år som konsult inom aktuellt område. Har befunnit sig på nivå 3 under minst 2 år.
- Ledning – tar huvudansvar för ledning av större grupp
- Självständighet – mycket stor

Period: 2024-05-06- 2024-12-20
Omfattning: 100%
Plats: Kundens kontor i Stockholm. Möjlighet till ca distansarbete 25%.


Handlingar som skall ingå vid svar på förfrågan och som kommer vara en del i urvalsprocessen:
• CV (i Word) för konsulten med synbar koppling till kraven för detta uppdrag
• Svar i kravmallen (finns att ladda ner på förfråganssidan)
• Motivera hur väl konsulten matchar förfrågan och ställda krav

Övrigt:
- Ange konsultens tillgänglighet samt önskat arvode
- Kandidater kommer att presenteras löpande till kunden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag.
- Grundlig bakgrundskontroll kan komma att begäras av kunden och denna kostnad belastar konsultbolaget eller enmanskonsulten.
Interimschef 
4 - Senior
Inga kompetenser specificerade
2024-05-06
2024-12-20
1 200 h
100%

Vänligen låt oss veta om ni är intresserade

Copyright © 2024, powered by